A Peugeot 206 felni adatairól bővebben
Aki ért hozzá, az tudja, hogy egy keréktárcsának megannyi tulajdonsága van, amiket mind alaposan szemügyre kell venni a vásárlásnál. A Peugeot 206 felni paramétereinek megismerése akkor a legfontosabb, amikor a megszokott tárcsa helyett, valami újat szeretne kipróbálni az ember. Hogyan is kell leolvasni az adatokat a kellékről, milyen sorrendben vannak az infók felsorolva? Nos, egy példával biztosan mindenki könnyebben megérti. Például egy 8Jx19 H3 ET11 feliratos Peugeot 206 felni tartozék esetében, az első érték a szélességre, a második szám az átmérőre, az ET után pedig értelemszerűen az Einpresstiefe értéke látható. Sokan meglepődnek, amikor a J helyett más betű van, de ez teljesen normális, nem kell megijedni. A Peugeot 206 felni és sok más tárcsa esetében a H2, a keréktárcsa és az abroncs illeszkedési és szerelési profiljára utal, de ezzel a legritkább esetekben szokott probléma lenni. A Peugeot 206 felni osztókörét 4×100, 5×112 stílusban szokás megadni. A 4-es ugye a csavarok számára utal, amit követ az átmérő milliméterben, illetve ez után jön a középfurat az átmérővel. Fix ez az eljárás és leolvasási mód a Grande Punto felni esetében is. Az adatok tudtában jogosan merülhet fel a kérdés egy magyar vásárlóban, hogy milyen termék mellett érdemes dönteni? A hozzáértők szerint, a legstrapabíróbb és legbiztonságosabb Grande Punto felni az, amelyik kisméretű. Lehet, hogy Németországban lehet száguldozni a nagyobbakkal, mivel ott az utak sokkal jobbak, de ismerve a magyar viszonyokat, maradhat nyugodtan a kisebb Grande Punto felni. A felniátmérőben egy korszerűbb verdánál nem tanácsos feljebb lépni a legkisebb szükségesnél. Ha pedig mégis ezt akarja a tulaj, akkor is csak egy méretet érdemes váltani. A nagyobb Grande Punto felni csakis akkor válik be, ha valaki tuningoláson gondolkozik. Miért? Mert ekkor ugye a verda nincs kitéve olyan nagy veszélynek, hiszen azzal nem repeszt annyira az ember. Az ilyen kocsi leginkább bemutatókon mutatja meg, hogy milyen szép és mire képes. Gyakran azonban a nagy féknyereg sehogy sem fér be a kis kerék alá. Ekkor pedig nem marad más, mint a nagyobbra való átváltás.